تنظیم ساعت هایک ویژن

اگر می خواهید تصاویر دوربین های مداربسته در زمان واقعی ثبت شوند و هنگامی که تصاویر را مشاهده می کنید بدانید این اتفاق دقیقاً در چه زمانی رخ داده است باید ساعت DVR دوربین مداربسته تنظیم باشد. گاهی اوقات ساعت دی وی ار هایک ویژن تغییر می کند به همین دلیل لازم است از طریق منو هایک ویژن تنظیماتی انجام شود. در این مطلب می خواهیم علت تغییر ساعت DVR و تنظیم ساعت هایک ویژن را بررسی کنیم.

تنظیم ساعت دوربین مداربسته

در دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن بخشی وجود دارد که تنظیمات ساعت دستگاه را به عهده دارد. نام این بخش NTP است که در صورت فعال بودن با معرفی یک سرور برای تنظیم زمان شما می توانید تنظیمات زمان DVR را انجام دهید. سرورهای مختلفی سرویس NTP را ارائه می دهند که برخی از سرورها برای سیستم به درستی جواب می دهند و کاربر باید آنها را انتخاب کند. تنظیم ساعت هایک ویژن از طریق میز فرمان یا کنسول های ارتباطی مختلف قابل انجام است. کنسول ارتباطی می تواند اتصال محلی  (Local) به دستگاه، استفاده از مانیتور متصل به دستگاه، نرم افزار مشاهده تصاویر روی کامپیوتر( IVMS4200)، نرم افزار مشاهده تصاویر روی گوشی (IVMS4500) و همچنین استفاده از مرورگر و آدرس IP دستگاه باشد.

اهمیت تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته

تنظیم دوربین مداربسته شاید بنظر کار ساده و کم اهمیتی بنظر برسد اما باید گفت تنظیم بودن دستگاه نقش مهمی دارد. در صورتی که ساعت دستگاه درست تنظیم شده باشد، فیلم در تاریخ درست ثبت می شود. در نتیجه اگر بخواهید بعد از مدتی به آن مراجعه کنید و بازبینی داشته باشید، به راحتی فیلم را خواهید یافت. همچنین در صورت نیاز به بازیابی فیلم های پاک شده تاریخ و ساعت بسیار کمک کننده هستند تا فیلم درستی را بازیابی کنید. در پروژه هایی که چند دستگاه باید به طور همزمان کار کنند باید براساس یک معیار با هم تنظیم باشند. یکسان و دقیق بودن ساعت و تاریخ در تمام این دستگاه ها ضروری است.

در نهایت برای آنکه تنظیم نبودن زمان و ساعت دی وی ار هایک ویژن منجر به بروز مشکلاتی نشود، پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای سیستم خود را از جهت عملکرد و تنظیمات ضبط و زمان دستگاه و… مورد بررسی قرار دهید.

تنظیمات ساعت DVR

روش اول: از طریق اتصال به مانیتور

یکی از ساده ترین راه های تنظیم ساعت هایک ویژن استفاده از منوهای تنظیم دستگاه در زمالن اتصال به مانیتور است. مانیتور از طریق کابل HDMI یا VGA به دستگاه دیو وی ار متصل است. در این حالت رو صفحه کلیک راست می کنید. در لیست باز شده گزینه منو را انتخاب می کنید. سپس گزینه configuration را کلیک کنید.

در سمت چپ گزینه Network را انتخاب کنید تا به تنظیمات NTP دسترسی یابید. در سربرگی با همین نام (NTP) اطلاعات سرور و پورت را وارد می کنید.

با انتخاب General در کادر سمت چپ به تنظیمات ساعت دی وی ار دوربین مداربسته دسترسی خواهید یافت. بعد از تنظیم روی Applay کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

تب DTS در قسمت General  گزینه Configuration تغییرات ساعت رسمی (6 ماهه اول و دوم یا قدیم و جدید) انجام می شود. بازه زمانی که آخر شهریور (اول مهر) تا آخر زمستان است باید به میلادی در این بخش وارد شود تا اختلاف ساعت در 6 ماهه دوم سال اعمال شود. DTS Bias مقدار زمان یا همان یک ساعتی است که با شروع مهر به عقب کشیده می شود.

در برخی دستگاه ها با فریمور جدید برای ورود به منو نیاز به وارد کردن پسورد است و ممکن است گزینه Configuration را نداشته باشد. معادل آن آیکن چرخ دنده است که برای انواع تنظیمات مورد استفاده قرار می گیرد.

روش دوم: از طریق مرورگر

تنظیم ساعت از طریق مرورگر وب نیاز به IP آدرس دارد. در صورتی که سیستم مداربسته ما در شبکه داخلی است IP آدرس دستگاه را در مرورگر وارد می کنیم. در صورتی که از شبکه اینترنت بهره می برید باید از IP استاتیک و پورت وب دستگاه استفاده کنید و به صفحه تنظیمات دسترسی یابید. فرض کنید پورت دستگاه روی 81 تغییر داده ایم بنابراین برای ورود به صفحه کاربری آدرس را با اعمال پورت وارد می کنیم:

به عنوان مثال IP دستگاه 192.168.1.20 باشد در این صورت در مرورگر وب آدرس http://192.168.1.20:81 را وارد می کنید. سپس نام کاربری و پسورد را وارد کنید.

در تب Configuration قسمت System زمان و ساعت دستگاه قابل تنظیم است.

می توانید ساعت دستگاه را با ساعت لپ تاپ یا رایانه ای که با آن تنظیمات را انجام می دهیم ست کنید. در صورتی که زمان لپ تاپ شما دقیق باشد این همزمانی از طریق فعال کردن یا تیک زدن گزینهSync With computer time  انجام می شود.

اگر بخواهید NTP را در سیستم خود تنظیم کنید باید در تب Configuration و سمت چپ گزینه Time Setting را انتخاب کنید. گاهی اوقات به علت فعال نبودن  NTP تغییر زمان اعمال نمی شود. ابتدا تنظیم ساعت را با استفاده از سرویس NTP انتخاب می کنیم. در محل مشخص شده در تصویر IP آدرس سرور و یا آدرس اینترنتی سرور به همراه پورت آن وارد می کنید. همچنین بازه ای را می توانید تعیین کنید تا دستگاه ساعت خود را با سرور موردنظر همزمان کند.

روش سوم: از طریق نرم افزار IVMS4500

نرم افزار IVMS450 یک رابط کاربری در موبایل است و امکان تنظیمات را از طریق تلفن همراه میسر می کند. برای دانلود نرم افزار IVMS4500 روی لینک کلیک کنید. از طریق نرم افزار وارد منو شوید و گزینه Devices را انتخاب کنید.

در لیست نمایش داده شده دستگاه مورد نظر را انتخاب می کنید. در قسمت پایین گوشه سمت راست سه نقطه وجود دارد که با کلیک بر آن وارد صفحه تنظیمات از راه دور می شوید.Time Configuration در صفحه Remote Configuration شما وارد بخش تنظیمات ساعت DVR می کند.

با انتخاب گزینه  Synchronize with Phone زمان دستگاه با زمان تلفن همراه همزمان می شود.

تنظیم نشدن ساعت DVR

در مواقعی ساعت دستگاه را تنظیم می کنید اما اعمال نمی شود و مجدداً به حالت قبل بر می گردد. شما فکر می کنید علت تنظیم نشدن ساعت DVR چیست؟

دوربین مداربسته هایک ویژن در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *