سیستم مداربسته تحت شبکه نسبت به سایر سیستم های مداربسته برتری های زیادی دارد که یکی از این قابلیت ها، امکان پنهان کردن فضاهایی که تحت عنوان حریم خصوصی افراد قرار دارند در تصویر دوربین مداربسته می باشد. استفاده از دوربین IP امروزه در نقاط بسیاری رواج پیدا کرده است اما یکی از مشکلاتی که بیشتر در نقاط مسکونی و عمومی مشکل ساز می شود، عدم رعایت حریم خصوصی افراد و منازل مسکونی می باشد.

یکی از ویژگی های کاربردی در دوربین های مداربسته هایک ویژن، قابلیت ماسکه کردن بخشی از تصویر دوربین یا Privacy Mask می باشد. در این حالت یک یا چند بخش از میدان دید دوربین مداربسته توسط کاربر ماسکه می شود و تصویر دوربین در آن قسمت ها بصورت تیره نمایش داده می شود و کاربر قادر به مشاهده بخش های ماسکه شده نمی باشد. این قابلیت هم در تصویر زنده و هم در تصویر ضبط شده عمل می کند.

ماسک حریم خصوصی یا فناوری Privacy Masking در دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP)

موارد استفاده Privacy Mask

یکی از دغدغه های کارشناسان سیستم مداربسته در هنگام نصب دوربین، رعایت حریم خصوصی افراد است. گاهی اوقات هنگام نصب دوربین، بخش هایی از حریم شخصی همسایگان در میدان دید دوربین قرار می گیرد. برای حل این مسئله یا باید محل نصب دوربین را تغییر دهیم یا از قابلیت Privacy Mask برای پوشش مناطف مورد نظر استفاده کرد.

نحوه عملکرد Privacy Mask

قابلیت Privacy Mask این امکان را به کاربر می دهد که یک یا چند منطقه را به کمک ماوس و با کشیدن چهار ضلعی روی بخش هایی از تصویر که حریم خصوصی به حساب می آیند، مشخص نماید.

دوربین های هایک ویژن معمولا بین یک تا چهار Privacy Mask را برای کاربر فراهم می کنند تا با استفاده از آن، نقاط مورد نظر خود در تصویر دوربین را ماسکه کند.

hoe to setup privacy masking

کلیه دوربین های هایک ویژن از قابلیت Privacy Mask پشتیبانی می کنند. در دوربین PTZ هایک ویژن زمانی که کاربر منطقه یا مناطق مورد نظر را انتخاب می کند، دوربین حتی پس از تغییر زاویه و جهت نیز درست همان مناطق اولیه که ماسکه شده بود را به صورت مستطیل سیاه رنگ نمایش می دهد.

پس از تنظیم قابلیت Privacy mask در دوربین هایک ویژن، پیکسل های ناحیه انتخاب شده توسط کاربر تیره می شوند و این موضوع باعث می شود که ناحیه انتخاب شده قابل مشاهده و ضبط روی رکورد نباشد.

فعال کردن Privacy Mask

برای فعال کردن قابلیت Privacy mask می توانید از طریق مرورگر وب وارد منوی دوربین هایک ویژن شوید و در بخش تنظیمات دوربین IP وارد قسمت Privacy mask شده و بعد از فعال کردن این قابلیت، مناطقی که می خواهید در تصویر دوربین ماسکه کنید.

استفاده از Privacy mask برای کاهش پهنای باند

هر چه اندازه بخش یا بخش هایی که انتخاب می کنید تا توسط Privacy mask ماسکه شوند بزرگ تر باشد و حجم بیشتری از میدان دید دوربین را به خود اختصاص بدهد، پهنای باندی که توسط دوربین هایک ویژن اشغال می شود کمتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *