دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام، گنبد شکل هستند. لنزی که داخل آنها به کار رفته به وسیله یک حباب شیشه ای یا پلاستیکی به شکل گنبد محافظت می شود. این دوربین ها هم در محیط بسته و هم باز کاربرد دارند و از مقاومت خوبی برخوردارند.

جنس بدنه دوربین های مداربسته دام می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد.

مزایای دوربین مداربسته دام

یکی از مهمترین مزایای دوربین مداربسته دام، عدم تشخیص دوربین و نقاط دقیق فیلمبرداری توسط اشخاص است. دوربین های دام به دلیل لایه محافظ لنز از دوام و مقاومت بیشتری در برابر خرابکاری برخوردار هستند. دوربین های دام ضد ضربه هستند که با پوشش های با دوام، محکم شده اند و در برابر هر اقدام خرابکاری مقاوم هستند.

شکل و طراحی دوربین های دام به دلیل متحرک بودن لنزها، زاویه وسیع تری را کنترل می کنند. در حالی که دوربین های بولت تنها یک جهت را فیلمبرداری می کنند.

مزایای اصلی دوربین های دام به شرح زیر است:

امنیت بالا

نبودن در معرض دید

چرخش دوربین و زاویه دید گسترده

مقاوم در برابر خرابکاری

مناسب برای فضای باز و بسته

داشتن دید در شب

ضد آب بودن

دوربین مداربسته بولت

دوربین های مداربسته بولت شکل استوانه ای دارند و شبیه یک گلوله یا لوله هستند. این دوربین ها برای بردهای وسیع تر و طولانی تر کاربرد دارند پس برای استفاده در محیط های بسته بهتر هستند. این دسته از دوربین ها هم با روکش فلزی و هم پلاستیک ساخته می شوند و اکثرا گواهی IP66 دارند که موجب می شود این دوربین ها ضد آب و گرد و غبار باشند.

مزایای اصلی دوربین مداربسته بولت به شرح زیر است:

برد طولانی تر

قابلیت نصب آسان

قابل استفاده در محیط داخل و خارج

داشتن دید در شب

ضد آب بودن

مهمترین تفاوت های دوربین دام و بولت

1- نصب و راه اندازی

یک فرق دوربین دام و بولت، نحوه نصب و راه اندازی است. دوربین های مداربسته دام به راحتی در فضای باز و بسته نصب می شوند. دوربین های دام قابلیت نصب در سقف یا دیوار را نیز دارند. دوربین های امنیتی دام کمتر در معرض دید هستند، اما نصب آنها کمی دشوارتر است.

اگر شما بخواهید میدان دید دوربین دام را تغییر دهید باید محل نصب آن را نیز عوض کنید. میدان دید دوربین های بولت با جا به جایی دوربین به راحتی تغییر پیدا می کنند و شما نیازی به تغییر محل نصب ندارید.

هر دو دوربین را می توانید به راحتی در هر مکانی نصب کنید. اما دوربین های بولت را بهتر است در کنار دیوار نصب کنید. این دوربین ها به دلیل داشتن پایه، نصب آسان تری دارند. شما می توانید پس از نصب زاویه دید را طوری تغییر دهید تا ناحیه موردنظرتان را مشاهده کنید.

2- زاویه دید دوربین مداربسته

یک فرق دوربین دام و بولت مربوط به زاویه دید است. این موضوع تا حد زیادی به دقت شما در انتخاب دوربین بستگی دارد. اما به طور کلی، دوربین دام دارای لنزهای کوچکتری نسبت به دوربین های بولت هستند، زیرا شکل خاص دوربین بولت جای گذاری لنزهای بزرگ تر را آسان تر می کند. بنابراین دوربین های بولت را در هر مکانی که به دوربین نیاز دارید به راحتی می توانید استفاده کنید.

3- نور

هنگام تهیه و نصب دوربین به نور مورد نیاز توجه کنید. دوربین بولت و دام شامل LED مادون قرمز نیز هستند. اما باید نور محیط را نیز با دقت بررسی کنید. LED های مادون قرمز موجب می شوند که دوربین ها در شرایط کم نور به راحتی کار کنند.

نتیجه گیری

اگر چه تفاوت بین دوربین ها دام و بولت نسبتا جزئی است، اما آگاهی از موارد استفاده هر دو دوربین بسیار مهم است. مثلا اگر شما می خواهید برای متجاوزان به طور آشکارا، پیام موجود بودن دوربین مداربسته بدهید، دوربین بولت گزینه خوبی است. با این حال، بهترین سیستم امنیتی اغلب شامل ترکیبی از دوربین های دام و بولت است که به شما امکان می دهد تمام زوایای ملک خود را چه داخل و چه خارج آن را نظارت کنید.

دوربین مداربسته هایک ویژن در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *