[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern”][vc_column][vc_column_text]

دوربین های مداربسته POE یا Power Over Ethernet به دوربین هایی اطلاق می شود که برق و انتقال داده ویدئوی خود را تنها از روی یک کابل اترنت(CAT5,CAT5e,CAT6 ( انجام می دهند و نیازی به وجود کابل جداگانه ای برای برق نیست.NVR های با قابلیت POE دارای یک سوئیچ داخلی هستند که امکان اتصال به این دوربین ها را فراهم می کنند.اگر از NVR های بدون POE استفاده می کنید به یک سوئیچ POE نیاز خواهید داشت که معمولا 4 پورت یا 8 پورت هستند.

این سیستم برای کاربرانی که تجربه کار با سیستم های شبکه ی پیچیده تر را ندارند بسیار ایده آل است،همچنین یک شبکه خصوصی دوربین مداربسته ایجاد خواهد کرد و سیستم امنیتی را از شبکه خارجی محافظت کرده در واقعه یک لایه اضافی امنیتی ایجاد می کند.

تفاوت بین کابل CAT6 و CAT5E

با اینکه در کابل Cat 6 طول و پهنای باند بالاتری پشتیبانی می شود اما بازهم بین دو کابل در آزمایشات تفاوتی های خاصی وجود ندارد. البته در بعضی موارد در کابل Cat5e شاهد میزان کمی افت پکیج در Ping در مسافت بیش از 180 متر بودیم که در Cat 6 میزان کمتری بچشم می خورد.

چرا از POE استفاده می کنیم؟

صرفه جویی در وقت و هزینه

با کاهش زمان و هزینه نصب کابل کشی برق. کابلهای شبکه به برقکار جداگانه احتیاج ندارند و می توانند در هر مکانی مستقر شوند.

انعطاف پذیری

بدون اتصال به یک پریز برق ، دستگاه هایی مانند دوربین های IP و اکسس پوینت ها می توانند در هر جایی قرار بگیرند و در صورت لزوم به راحتی جابجا شوند.

ایمنی

انتقال داده های POE هوشمند است ، و برای محافظت از تجهیزات شبکه در برابر اضافه بار ، قدرت و نصب نادرست طراحی شده است.

نصب آسان

داشتن برق در دسترس در شبکه بدان معنی است که نصب و توزیع اتصالات شبکه ساده و کارآمد است.دوربین ها را به دستگاه ضبط تصاویر POE وصل کنید(PoE NVR) و سپس دستگاه NVR خود را به روتر وصل کنید.به همین راحتی سیستم نظارتی شما آماده شد!!!

[/vc_column_text][vc_single_image image=”18458″ img_size=”full” alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_column_text]

سرعت انتقال

یکی از دلایل اصلی که استفاده از تکنولوژی های POE در سیستم های شبکه روبه گسترش آن است که سرعت انتقال داده های آن بسیار بالاست.در نوع کابل های CAT6 و CAT5e سرعت انتقال داده ها تا یک گیگابیت بر ثانیه است.در استاندارها جدید IEEE 802.3bz حتی سرعت انتقال تا 5 گیگ در ثانیه تعریف شده است.

چطور سیستم خود را به POE ارتقا دهیم؟

اضافه کردن POE به شبکه شما به دو روش ساده امکان پذیر است:

روش اول استفاده از سوئیچ POE: تجهیزات را به سوئیچ POE وصل کنید این سوئیچ ها یک اینجکتور POE دارند که به صورت خودکار تشخیص می دهند که آیا وسیله متصل شده دارای قابلیت POE است یا خیر و به صورت اتوماتیک برق آن را روی کابل اترنت برقرار می کند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”18459″ img_size=”full” alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_column_text]

روش دوم :در مواقعه ای که نیاز به پورت های POE کمتری دارید استفاده از یک اینجکتور POE مناسب تر است.این اینجکتور بصورت اتوماتیک برق را به سیستم تزریق می کند.اینجکتورهای متفاوتی با یک پرت قیمت مناسب تا چند پورت های پیچیده تر موجود هستند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”18460″ img_size=”full” alignment=”center” qode_css_animation=””][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *