یکی از موارد مهمی که یک کارشناس یا نصاب دوربین های مداربسته باید با آن آشنایی داشته باشد، شیوه پیدا کردن آدرس IP تجهیزات مداربسته است ( مانند دوربین IP، دستگاه NVR و دستگاه DVR).
هر کدام از تجهیزات دوربین مداربسته آدرس IP مختص خود را دارند که نصاب دوربین مداربسته برای دسترسی به منوی تنظیمات یا اضافه کردن دوربین روی دستگاه ضبط یا لپ تاپ، در ابتدا باید آدرس IP آن را پیدا کرده و آدرس را در دستگاه ضبط (یا لپ تاپ) وارد کند با انجام این کار می تواند تصویر دوربین را روی دستگاه ضبط اضافه کند و اگر آدرس IP در لپ تاپ وارد شده باشد، تصویر دوربین روی آن قابل مشاهده است.
از نرم افزار SADP (نرم افزار اسکنر IP هایک ویژن) برای پیدا کردن آدرس IP کلیه تجهیزات مداربسته هایک ویژن که دارای آدرس IP هستند استفاده می شود.
آدرس IP پیش فرض هایک ویژن
دوربین های IP، دستگاه های NVR و DVR هایک ویژن دارای یک IP پیش فرض هستند که در دفترچه فنی این تجهیزات ذکر شده است. در صورتی که تجهیزات هایک ویژن دارای IP پیش فرض نباشند یا کارشناس فنی به آنها IP دلخواه داده باشد، در این حالت باید از نرم افزار SADP برای پیدا کردن آدرس IP این تجهیزات استفاده کنیم. نرم افزار SADP تحت ویندوز است که نسخه اصلی آن را می توانید از وب سایت شرکت هایک ویژن دانلود کنید.
بعد از دانلود و نصب نرم افزار SADP بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ، لپ تاپ را به وسیله کابل شبکه به سوئیچ شبکه ای که دوربین IP، دستگاه NVR یا DVR به آن وصل شده، متصل کنید ( همچنین می توانید مستقیما لپ تاپ را به هرکدام از تجهیزات ذکر شده د بالا وصل نمایید).
در این مرحله باید نرم افزار SADP را اجرا کنید و بر روی گزینه Refresh کلیک کنید، در این حالت، نرم افزار آدرس IP کلیه تجهیزات تحت شبکه هایک ویژن که به لپ تاپ وصل هستند را نمایش می دهد.
علاوه بر آدرس IP اطلاعاتی مانند مدل دوربین، دستگاه NVR و DVR، شماره سریال، ورژن فریم ویر تجهیزات و بسیاری موارد دیگر قابل دسترسی هستند.
یکی از ویژگی های نرم افزار SADP این است که زمان پیدا کردن آدرس IP تجهیزات هایک ویژن، نیازی به هم رنج بودن لپ تاپ با تجهیزات هایک ویژن نیست.
بعد از پیدا کردن آدرس IP می توانید می توانید دوربین IP را روی دستگاه NVR هایک ویژن یا هر برند دیگری اضافه کنید همچنین می توانید با استفاده از آدرس IP دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن و از طریق لپ تاپ وارد منوی تنظیمات این تجهیزات شوید.
استفاده از لپ تاپ برای تنظیمات دوربین IP هایک ویژن
بعد از پیدا کردن آدرس IP ابتدا باید رنج IP لپ تاپ را با رنج IP دوربین یا سایر تجهیزات هایک ویژن یکسان کنید تا بتوانید از طریق مرورگر IE وارد منوی تجهیزات گفته شده شوید. بعد از ورود به منوی این تجهیزات می توانید آنها را تنظیم یا آدرس IP آن ها را عوض کنید. ضمنا برای عوض کردن آدرس IP تجهیزات هایک ویژن از نرم افزار SADP هم می توانید استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *