یکی از مشکلاتی که ممکن است برای دوربین مداربسته رخ دهد سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته است. در این پست قصد داریم برخی از دلایل سیاه و سفید شدن تصویر دوربین را توضیح دهیم.

اهمیت رنگی بودن تصویر دوربین مداربسته

رنگی بودن تصاویر دوربین مداربسته اطلاعات زیادی راجع به جزئیات همچون رنگ اشیا و لباس، رنگ وسیله نقلیه سارق و مواردی که بیشتر به پلیس کمک می کند را به ما می دهد.

اهمیت تصویر رنگی به قدری بالا رفته است که بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته از جمله هایک ویژن به دلیل آزاردهنده بودن تصاویر سیاه و سفید در شب، به دنبال پیشرفت تکنولوژی در زمینه دید در شب رنگی در دوربین های مداربسته هستند.

از جمله این تکنولوژی ها می توان به دوربین مداربسته استارلایت و Color VU اشاره کرد.

دلایل سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته

فعال بودن سنسور مادون قرمز

هنگامی که نور دوربین مداربسته کم باشد، سنسورهای موجود در دوربین نمی توانند نور طبیعی را تشخیص دهند. در این صورت دوربین هایی که مجهز به مادون قرمز هستند، چراغ های ir خود را روشن می کنند تا میدان دید روشن شود. در واقع چشم انسان قادر به تشخیص نور مادون قرمز نیست اما سنسورهای دوربین می توانند دامنه ir را به راحتی تشخیص دهند. در این صورت شما قادر خواهید بود در شب تصاویر را به صورت سیاه و سفید ببینید.

مشکل منبع تغذیه

گاهی ممکن است علت سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته به دلیل عدم اتصال درست برق و یا برقراری ارتباط دوربین توسط یک کابل یا منبع تغذیه معیوب و خراب باشد. در این صورت باید به بررسی عوامل زیر بپردازید:

تست کردن کابل های دوربین مداربسته

جهت تست کابل دوربین کافی است دوربینی که تصویر سیاه و سفید ضبط می کند را از برق بکشید. آنگاه یک دوربین دیگری را وصل کنید که مطمئن هستید به درستی کار می کند. اگر همچنان تصویر دچار مشکل باشد می توان مطمئن شد مشکل مربوط به کابل یا منبع تغذیه است. در این صورت بهتر است حتما با کارشناس مشورت کنید.

تست کردن دوربین مداربسته

می توانید دوربینی که مشکل دارد را به کابلی که سالم است وصل کنید. اگر همچنان تصویر نمایش داده شده دچار مشکل بود پس مطمئنا مشکل از دوربین است که باید تعمیر شود.

ذرات گرد و غبار موجود در هوا

یکی از عمده دلایل لکه های سفید در دوربین مداربسته وجود ذرات گرد و غبار شناور موجود در هوا می باشد. ذرات گرد و غبار ریز و روشنی که نزدیک لنز دوربین قرار دارند به صورت دایره های بزرگ و سفید در صفحه تصویر نمایش داده می شوند.

آفتاب گیر دوربین خیلی جلوتر است

آفتاب گیر دوربین مداربسته یک محظه محافظتی است که دوربین را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. لذا در صورتی که این آفتابگیر خیلی جلو باشد، ممکن است باعث ایچاد لکه های روشن و سفید در تصویر دوربین مداربسته شود. در این حالت باید آفتابگیر دوربین را به سمت عقب هدایت کرد.

دوربین مداربسته هایک ویژن در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *