[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern”][vc_column][vc_column_text]

اگر نگاه دقیقی به منوی دوربین های مداربسته هایک ویژن انداخته باشید با ویژگی EXPOSURE یا روشنایی تصویر آشنا هستید.مقادیری که برای این ویژگی تعریف شده است شامل GLOBAL،BLC،HLC و WDR هستند.در این مقاله به مفهوم دقیق هریک از این ویژگی ها اشاره شده تا بتوانید در موقعیت های مختلف هر یک از ویژگی ها را به درستی انتخاب کنید.

[/vc_column_text][vc_column_text]

GLOBAL

حالت نوردهی عادی توسط این مقدار تعیین خواهد شد.عملا هیچ پردازش ویژه ای روی تصویر انجام نخواهد شد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

BLC (Backlight Compensation)

یکی از مشکلاتی که همواره برای دوربین هایی که در داخل محل های سر پوشیده به سمت محل هایی با نور خارجی (مانند پنجره و درب های ورودی) نصب می گردند ، پیش می آید پدیده نور مخالف می باشد . با قابلیت BLC دوربین میتواند نور پس زمینه تصویر را جبران نموده و با کم یا زیاد نمودن اتوماتیک نور پس زمینه تصویر واضح تری داشته باشیم .

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][vc_single_image image=”18911″ img_size=”full” alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

HLC – High Light Compensation یا HSBLC

هنگامی که در محدوده دید دوربین منابع نوری مستقیم و مزاحم وجود داشته باشد ، این امر باعث عدم وضوح تصویر می گردد ، با تکنولوژی HLC میتوانیم این منابع مزاحم را پوشش داده و نور محیط را متناسب با تصویر تنظیم کنیم .

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][vc_single_image image=”18909″ img_size=”full” alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

WDR – Wide Dynamic Range

در حالی که فناوری BLC باعث می شود تا اشیاء تیره موجود در یک تصویر واضح تر دیده شود WDR در یک محل تصویر تیره و روشن هم زمان وجود داشته باشد ، وضوح هر یک از این اشیاء متناسب با یکدیگر و به صورت کاملا مشخص از هم تشخیص داده می شود .

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][vc_single_image image=”18910″ img_size=”full” alignment=”center” qode_css_animation=””][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

ویژگی هایی که به آن اشاره کردیم را می توان با توجه به محیطی که دوربین مداربسته در آن نصب شده است تنظیم کنیم اما برخی دیگر از ویژگی هایی که در دیتاشیت محصولات هایک ویژن عنوان می شود به ما کمک می کند تا از دوربین مداربسته ای که خریداری کرده ایم انتظار معقول تری داشته باشیم.در ادامه به این ویژگی ها اشاره می کنیم:

Min Illumination

حداقل نور مورد نیاز دوربین را که برای تصویر برداری یا حس کردن حرکت ( Sense UP ) مورد نیاز است ،ILLumination Min می نامند و هر چه این مقدار به صفر نزدیکتر باشد قابلیت تصویر برداری دوربین در محیط های کم نور تر بیشتر است . اصطلاحاً به دوربین هایی که توانایی کار در نورهای بسیار کم را داشته باشند Day/Night می گویند . در بعضی از انواع دوربین ها برای به دست آوردن تصاویر رنگی و بهتر در محیط های کم نور ، از تکنولوژی ICR استفاده می گردد . در حقیقت ICR نوع سخت افزاری تکنولوژی P&N بوده که به طور اتوماتیک با تعویض فیلتر CCD در نورهای کم باعث بهبود کیفیت تصویر می گردد .

Automatic White Balance

همواره رنگ ها با توجه به درجه حرارت رنگ سفید موجود در محیط تشخیص داده می شوند . فن آوری AWB در دوربین های مداربسته موجب می شود تا با تنظیم میزان کمی یا زیادی رنگ سفید در محیط ، تصاویر را با وضوح و کیفیت رنگ بهتری نمایش و ذخیره کنیم .برای مشاهده همه محصولات هایک ویژن روی لینک زیر کلیک کنید.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][vc_column_text]

مشاهده همه محصولات

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *